ParadoxBox ParadoxBox
397
BLOG

Globalne ocieplenie - z czym się to je

ParadoxBox ParadoxBox Klimat Obserwuj temat Obserwuj notkę 10

        Wszyscy piszą ostatnio tylko o przeciekach z Krakowa, płk. Przybyle i kryzysie irańskim. Nudne, nieprawdaż?

         Co by nie zaczynać swojej przygody z blogerstwem od tematów nudnych, powrócę do, skądinąd jeszcze kilka lat temu niezwykle popularnego tematu - „Globalnego ocieplenia”. Baczny obserwator zaokiennego świata powie natychmiast: „To musi być prawda! Przecież jeszcze kilka lat temu półmetrowy śnieg leżał od połowy grudnia do końca lutego.” Z faktem, iż zimy robią się coraz cieplejsze nie sposób się nie zgodzić. Nie zapominajmy jednak o lecie. Tak deszczowego i chłodnego lata jak ubiegłoroczne sobie nie przypominam.

        Żyję na tym świecie stosunkowo krótko, może więc ktoś bardziej doświadczony poprawi mnie, ale uważam, iż klimat Polski staje się bardziej morski, a mniej kontynentalny.

        Jako zapalony czytelnik przeczytałem w dzieciństwie połowę książek z biblioteki szkolnej. Głównie interesowały mnie książki z kategorii „Jak to jest zrobione?”/„Jak to się dzieje?”, dopiero później zagustowałem w powieściach sci-fi i fantastyce. Tonami pochłaniałem książki z serii „Monstrualna erudycja”, zaryzykuję więc stwierdzenie, że wiem po trochu o prawie wszystkim. Oczywistością więc jest, że w ferworze czytania natrafiłem na publikacje dotyczące okrutnej działalności człowieka i jej niebywałego wpływu na klimat Ziemi. Sformułowania takie jak „dziura ozonowa” czy „gazy cieplarniane” były mi dobrze znane, ba, znałem nawet przyczyn powstawania i potencjalne skutki.

        Nie poprzestałem jednak na tym i pogłębiałem swoją wiedzę o tzw. „ekologii”.
A propos, ekologia, to nauka zajmująca się badaniem oddziaływań pomiędzy organizmami a ich środowiskiem oraz wzajemnie między tymi organizmami, a nie wpływem człowieka na klimat Ziemi (sprawdź tutaj).
Podczas poszukiwań wiedzy ekologicznej natrafiłem na wiele interesujących faktów.
Pozwolę sobie wymienić niektóre z nich:

  • Głównym gazem cieplarnianym jest para wodna, nomen omen powstająca głównie na powierzchni oceanów,

  • Klimat ziemi zmienia się regularnie od milionów lat,

  • O wiele więcej zanieczyszczeń do atmosfery emitują wulkany niż człowiek,

  • Gdyby nie efekt cieplarniany na Ziemi nie powstało by życie.

 

        Istnieje także wiele prawdopodobnych hipotez tłumaczących zmiany klimatu, marginalizujących wpływ działalności człowieka.Np.:

 

         Nie dajmy się więc zwariować, nie wierzmy oszołomom robiącym afery tylko po to by pokazano ich w telewizji. Oszołomom palącym w Niemczech opony w proteście przeciwko przejazdowi przez kraj pociągu z odpadami radioaktywnymi z Francji. (Nie mogę znaleźć tych danych w Internecie, czytałem o tym ze 2 lata temu. Ocenzurowali, czy jak?)

        Następny wpis poświęcę diagnozie sytuacji na Bliskim Wschodzie. Było już niszowo, będzie mainstreamowo :D Ale to dopiero w poniedziałek, gdy cała polska będzie żyła „czarnymi skrzynkami” z Krakowa.

ParadoxBox
O mnie ParadoxBox

Pomimo młodego wieku lubię prowadzić rozważania na temat natury wszechświata i zachowań ludzkich. Uwielbiam czytać. Książki science-fiction pochłaniam na kilogramy. Lubię dobrą literaturę fantasy, zwłaszcza o zabarwieniu filozoficznym lub socjologicznym (np.: "Świat Dysku"). Na moim blogu postaram się przedstawić obraz świata nieznanego, zapomnianego. Odgrzebać tematy zapomniane, ale także przedstawić nieznane powody i ukryte przyczyny aktualnych wydarzeń.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości